Checkout ja Paytrail ovat maksunvälityspalveluita, jotka tarjoavat maksutavat verkkokauppoihin ja -palveluihin sekä mobiilisovelluksiin. Yhdessä tarjoamme turvallista ja luotettavaa maksamista, ja välitämme maksusi perille.
Kuluttaja-asiakkaitamme palvelee Paytrailin kuluttajatuki.
Maksupalvelumme on kotimainen palvelu, joka kuuluu Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Toimintaamme säätelevät finanssialan tiukat lait ja säädökset. Otamme turvallisuuden vakavasti, ja se näkyy palvelun laadussa ja tietoturvassa sekä valvonnassa ja asiakasvalinnassa. Teemme yhteistyötä pankkien ja muiden maksulaitosten kanssa kehittääksemme alan käytänteitä entistä paremmiksi.
Checkout on välittänyt maksusi verkkokauppiaalle, ja saattaa siksi näkyä vastaanottajana. Jos et muista, mistä verkkokaupasta olet tehnyt ostoksen, tarkasta ensin sähköpostistasi oletko saanut tilausvahvistusta. Löydät tilausvahvistuksesta verkkokaupan yhteystiedot. Tarvittaessa asiakaspalvelumme auttaa maksun selvittämisessä. Ilmoitathan asiakaspalvelullemme tiedot maksun summasta ja päivämäärästä.
Ota ensin yhteyttä verkkokauppaan, josta olet tehnyt tilauksen. Jos et muista, mistä verkkokaupasta olet tehnyt oston, tarkasta ensin sähköpostistasi oletko saanut tilausvahvistusta. Löydät tilausvahvistuksesta verkkokaupan yhteystiedot.
Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittajana. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, ole yhteydessä verkkokauppaan, josta tilasit tuotteen.
Saat kuitin ottamalla yhteyttä verkkokauppaan, josta teit ostoksen.
Säilytä aina maksukorttiasi ja pankkitunnuksiasi huolellisesti, äläkä koskaan luovuta niitä kenellekään. Jos epäilet niiden joutuneen vääriin käsiin, voit sulkea korttisi ottamalla yhteyttä oman pankkisi sulkupalveluun.
Lue lisää korttiturvallisuudesta täältä
Jos epäilet joutuneesi identiteettivarkauden kohteeksi, ota yhteyttä poliisiin.
Lue lisää identiteettivarkauksista ja niiltä suojautumisesta
Joissakin tilanteissa kauppias ei pysty palauttamaan maksua alkuperäisellä maksutavalla. Tällöin saat meiltä sähköpostitse linkin, jossa voit ilmoittaa suojatusti tilinumerosi palautuksen maksamista varten.
Palvelussa on vahva tunnistautuminen pankkitunnuksilla, ja sen käyttö on täysin turvallista. Tilinumeroa käytetään ainoastaan palautuksen suorittamiseen. Palautus näkyy tililläsi 1–3:n pankkipäivän kuluessa.