Siirry sisältöön

Checkout Finland ja PlayPass jatkavat menestyksekästä yhteistyötään kohti tulevan kesän festivaaleja

OP Ryhmään kuuluva Checkout Finland ja belgialainen PlayPass ovat ilmoittaneet jatkavansa yhteistyötä kuluvana vuonna. Osapuolet lanseerasivat maksurannekepalvelun Suomessa viime kesänä. Maksurannekkeiden käyttö on kasvanut suosituksi festivaalien maksutavaksi ympäri maailmaa, ja samalla se on poistanut käteisen rahan tarpeen tapahtumissa.

”Koimme suomalaiset markkinat vaativiksi mutta samalla erittäin kiinnostaviksi. Suomalaiset ovat tottuneita digitaaliseen maksamiseen, ja merkittävä osuus rahasta ladattiin rannekkeille verkkopalvelussa jo ennen festivaalia. Tällä olemme huomanneet olevan positiivisia vaikutuksia kulutuskäyttäytymiseen tapahtuman aikana”, kertoo PlayPassin toimitusjohtaja David de Wever.

PlayPass on maailman johtava tapahtumateknologiaa tarjoava yritys. PlayPassin palvelu koostuu suljetusta maksujärjestelmästä ja festivaalialueen kulunvalvonnasta. Yritys palkittiin parhaana festivaaliteknologian toimittajana Festival Supplier Awardseissa Lontoossa tammikuussa 2019. Suomessa Playpass toimii yhdessä Helppari Oy:n kanssa. Helppari on tuottanut maksuliikenne- ja dataverkkoratkaisuja tapahtumiin vuodesta 2013. Helpparin tuotteita ovat maksupäätteet, hotspotit, tuotantoverkot ja nyt cashless- ja access control-ratkaisut.

”Toiminnan luonteen vuoksi meille oli elintärkeää toimia vahvojen kumppaneiden kanssa, joiden kanssa voimme tarjota monikanavaisen maksamisen ratkaisun, joka hyödyttää sekä festivaalikävijöitä että -järjestäjiä. Siksi olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä Checkoutin ja Helpparin kanssa”, de Wever jatkaa.

PlayPass ja Checkout Finland solmivat yhteistyön vuonna 2018, jolloin palvelu lanseerattiin kuudella eri festivaalilla. Viime vuoden aikana palvelua käytti 285 000 tapahtumakävijää, ja maksurannekemaksuja tehtiin yli miljoona kappaletta. Maksurannekkeille siirretyistä rahoista n. 75 prosenttia ladattiin verkossa. Suosituin verkkomaksutapa oli verkkopankki.

Checkout Finland vastaa palvelussa maksurannekkeille tehtyjen verkkomaksujen välityksestä. Maksurannekkeille voi ladata rahaa tutuilla suomalaisilla maksuvälineillä kuten Pivolla tai maksukortilla (lue lisää maksutavoista). Lisäksi Checkout Finland tarjoaa festivaaleille palvelua, jolla verkossa ladatut maksurannekkeen käyttämättömät rahat voidaan palauttaa kuluttajalle automaattisesti festivaalin jälkeen. Festivaalit voivat myös ottaa kivijalan tilityspalvelut käyttöönsä Checkout Finlandilta.

”On erittäin hienoa laajentaa yhteistyötä Helpparin ja PlayPassin kaltaisten edistyksellisten toimijoiden kanssa ja samalla auttaa suomalaisia festivaalijärjestäjiä paremman festivaalikokemuksen tuottamisessa. Maksamisen hitaus on festivaaliympäristössä yksi suurimmista syistä jonojen syntymiselle, mutta kun rahan käsittely ja maksaminen siirtyvät digitaalisiksi, saadaan ostamisesta entistä turvallisempaa ja sujuvampaa”, sanoo yksikönpäällikkö Perttu Kröger Checkout Finland Oy:stä.

Maksurannekkeita tullaan näkemään Suomessa tulevana kesänä useilla eri festivaaleilla. Mukana ovat mm. Ilosaarirock ja Blockfest, joka oli ensimmäinen suomalainen käteis- ja korttivapaa festivaali.

Lue lisää rannekemaksamisesta täältä.

Lisätiedot:

Perttu Kröger, perttu.kroger@checkout.fi, Puh. +3585065434, Checkout Finland Oy

David de Wever, david@playpass.be, Puh. +32 473 77 54 99, PlayPass​

Sami Vauhkonen, sami@helppari.fi, Puh. +358407253141, Helppari Oy